неділя, 16 вересня 2018 р.

Формування ключових компетентностей на уроках математики

Однією з ключових компетентностей, що передбачені навчальною програмою, є спілкування іноземними мовами. Дана компетентність передбачає уміння спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів; ставити запитання, формулювати проблему; зіставляти математичний термін чи буквене позначення з його походженням з іноземної мови, правильно використовувати математичні терміни в повсякденному житті.

Спочатку мені було не зовсім зрозуміло, як я можу розвивати саме цю компететність на своїх уроках, але я вирішила спробувати. Для цього експерименту обрала уроки геометрії у 10-Б класі з профільним вивченням математики.
Перша пара мала тему "Вступ до стереометрії. Основні аксіоми стереометрії". Після розгляду основних питань, наприкінці уроку, я запропонувала учням прочитати і перекласти наступний текст та виписати у зошит по п'ять невідомих слів:
Спочатку вони були трохи шоковані і невпевнені у своїх силах. Але через декілька хвилин роботи у міні-групах всі справилися з цим завданням. Як виявилося, дуже багато термінів у геометрії є інтернаціональними і зрозумілими інтуїтивно.
На наступній парі ми вивчали тему "Найпростіші наслідки з аксіом стереометрії". Для цього уроку я створила ось такий робочий лист:

Цього разу учні впоралися з завданням набагато швидше, читали, перекладали і виправляли один одного. Більше того, вони навіть записали розв'язки останніх задач у зошити англійською мовою. Було дуже цікаво спостерігати, як невпевненість змінюється вірою у власні сили. Є над чим працювати далі!