субота, 5 грудня 2015 р.

Е-курс: звіт

Під час роботи з електронним курсом "Уміти жити: розвиток навичок ХХІ ст. засобами ІКТ" я по іншому поглянула на деякі звичні речі. За три тижні навчання я отримала дуже багато цікавої інформації, але питань з'явилося ще більше! Це ще раз переконує, що процес навчання ніколи не закінчується.

Для себе я обрала розвиток і вдосконалення таких навичок:
  • самоорганізація і тайм-менеджмент;
  • креативність;
  • ефективна комунікація;
  • інформаційна грамотність, критичне мислення
Тепер проаналізую свої досягнення по кожному пункту та плани на майбутнє.

1. Самоорганізація і тайм-менеджмент

  1. Почала працювати з програмою OneNote. Програма надає багато можливостей з планування діяльності. У блокноті можна створювати розділи, сторінки і все це в необмеженій кількості. Крім тексту на сторінки можна вставити картинки, файли, аудіо, відео. Також є можливість рукописного вводу тексту (на планшеті), а найбільше мене вразила можливість перетворення рукописного тексту на формулу. Єдиний мінус - я використовую програму лише на комп'ютері. Щоб оцінити всі переваги OneNote, потрібно придбати планшет.
  2. Зареєструвалася на проекті Інтелектуальний клуб 4BRAIN, що пропонує цікаві методики розвитку різних ментальних навичок. Пройшла тренінг "Тайм-менеджмент: керування часом"
  3. Завдяки плануванню та визначенню пріоритетів, вдалося виділити час для участі у вебінарах, створення блогів, роботи з матеріалами електронного курсу.
  4. Створила за допомогою Google Forms анкету Соціальний паспорт учня для автоматизації збору та обробки інформації, необхідної у роботі класного керівника
Плани на майбутнє: 
  • продовжувати вчитися раціонально використовувати час;
  • навчитися говорити "ні" (не брати на себе зайвих зобов'язань);
  • досягти балансу між роботою та відпочинком;
  • продовжити роботу над автоматизацією збору та обробки інформації

2. Креативність

  1. Вивчаю платформу для створення блогів Blogger. Крім блогу "Професійний розвиток вчителя" створила ще два: "Блог класного керівника" та "Математика для всіх".
  2. Навчилася створювати презентації у програмі Prezi.
  3. Робота з віртуальною дошкою Padlet (використала при створенні сторінок блогів)
  4. Робота з програмою Picasa (редагування фотографій, додавання ефектів для зображень, створення веб-папок з фотографіями)
Плани на майбутнє:
  • вдосконалити навички роботи з Blogger;
  • вдосконалити навички роботи з Picasa

3. Ефективна комунікація

  1. Використовую Фейсбук (приєдналася до вчительських спільнот).
  2. Приймаю участь у вебінарах.
  3. Створила "Блог класного керівника" для спілкування, обговорень, зворотного зв'язку з класним колективом та батьками.
  4. Створила блог "Математика для всіх" для комунікації з учнями тих класів, у яких я викладаю математику.
  5. Використовую віртуальну дошку Padlet для обговорень та колективної роботи.
Плани на майбутнє:
  • вдосконалити використання блогів для більш ефективного зв'язку з учасниками навчального процесу;
  • навчитися створювати сайти

4. Інформаційна грамотність, критичне мислення

  1. Приєдналася до проекту "Українська вчительська блогосфера
  2. Стежу за новинами у галузі ІКТ в освіті у соціальних мережах
  3. Взяла участь у вебінарі "Хмарне середовище Office 365"
 Плани на майбутнє:
  • слідкувати за оновленнями у Фейсбук - спільнотах  "ІКТ-навчання педагогів України", "Реформа освіти - наше бачення";
  • шукати можливості дистанційного навчання, участі у вебінарах для отримання інформації та вдосконалення власних навичок застосування ІКТ в навчальному процесі.